البرت لاسکر را عنوان پدر تبليغات نوين معرفي ميکنند لاسکر در دهه ???? تبليغات را اينگونه تعريف ميکند (تبليغات عبارت از فروشنده در پشت دستگاه چاپ) آنچه مابه عنوان تبليغات نو و جديد ميشناسيم ريشه در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بيستم در کشور ايالات متحده دارد زمان ظهور آژانسهاي تبليغاتي به صورت سازمان يافته و به وجود آمدن مجلات و کتابهاي تبليغاتي در سال ???? مجله عصر تبليغات گشايش يافت اين مجله به صورت رنگي چاپ ميشد.
وقتي که صحبت از تبليغات در قرن حاضر ميشود، نميتوان نامي از تبليغات اينترنتي نياورد. تبليغاتي که مزاياي بسياري در خود دارد: ارزان است، فراگير است، ماندگار است، هوشمندانهاست، شبانه روزي است، هر زمان که شما بخواهيد، قابل تغيير است و... کارکرد اين نوع تبليغات به خصوص زماني که شرکتها از لحاظ منابع مالي با مشکلات مواجه هستند کاملاً پر رنگ تر ميشود. شاهد اين امر بررسي رشد تبليغات اينترنتي در بحران مالي کنوني (سال ????) است.
تبليغات پست مستقيم يک اسلحه واقعاً کارا جهت هدف گرفتن بخش خاصي از از بازار هدف است. شما ميتوانيد کارت پستال، کاتالوگ، بروشور، خبرنامه و يا يک نامه ساده را براي مشتريان خود بفرستيد. هدايايي درون پاکت قرار دهيد که نشانگر اهميت شما به مشتريان خود باشيد.
اين رسانه وسيلهاي مناسب براي اطلاع رساني در زمينههايي مانند: فروشهاي فوق العاده، تخفيفات فصلي، يادآوري اينکه شرکت مشتريان قبلي خود را از ياد نبردهاست و شيوهاي مناسب جهت اطلاع رساني بي واسطه و جذب مشتريان جديد و حفظ مشتريان کنوني است. مزاياي اين نوع تبليغات:
در سرويس پست مستقيم تبليغات با ماندگاري بيشتري صورت ميگيرد و اطلاعات زيادي را از اين طريق به مشتريان ميتوان منتقل کرد
در اين نوع تبليغات ميتوان بازار هدف را شناسايي کرد و تنها براي اين دسته از مشتريان تبليغات کرد که باعث کاهش هزيتهها ميشود.
در اين روش تبليغات ميتوان از بانک اطلاعاتي مراکز پستي نيز استفاده کرد در سازمان پست ايران واحدي بنام پست مستقيم وجود دارد
در اين دوره هداياي تبليغاتي يکي مهمترين عوامل جلب توجه مشتري است که مي تواند اثر زيادي در بخاطر سپردن محصول يا خدمات داشته باشد، محصولاتي مانند جاکليدي تبليغاتي، فلش مموري تبليغاتي، خودکار تبليغاتي و پاور بانک تبليغاتي مي تواند باشد.