تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی

 

برای تشخیص اینکه یک دستگاه تصفیه آب اصل میباشد یا تقلبی چند نکته باید مدنظر قرار بگیرد که اگر هر کسی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب دارد این نکات را به دقت مطالعه کند به طور قطع و یقین محصول خوب و اصل خریداری میکند .

 

 

مرحله اول – تعداد مراحل دستگاه

 

 

اینکه یک دستگاه دارای چند مرحله است تا حدی میتواند در بخشی از تشخیص اصل بودن به شما کمک کند . دستگاه تصفیه آب از ۵ مرحله شروع و تا ۹ مرحله و حتی بیشتر هم وجود دارد . در نتیجه دستگاهی با مراحل کمتر از ۵ خرید نکنید .

 

نکته : قیمت دستگاه تصفیه آب سه مرحله یا دو مرحله ای که در بازار بفروش میرسد اصطلاحا دستگاه تصفیه آب نامیده میشود اما فی الواقع به این نوع محصولات دستگاه پیش تصفیه گفته میشود .

 

سوال : برخی از فیلترها هستند که به عنوان ۸ یا حتی ۹ مرحله هستند و در حقیقت یک فیلتر شامل ۸ مرحله است را میتوان دستگاه تصفیه آب نام برد؟

 

پاسخ : خیر ؛ این فیلتر ها شامل ۸ یا ۹ نوع مواد هستند که هرکدام خواصی در تصفیه آب دارند و معمولا به عنوان فیلترهای سرشیری ، فیلترهای مخزنهای دستگاه آب سردکن و یا برخی کلمنهایی که دارای تصفیه هستند استفاده میشوند . اما به عنوان دستگاه تصفیه آب نبوده و توان حذف املاح را با دقت مورد نظر ندارند و تنها بخشی از املاح بزرگ آب مانند آهک و گل ولای آب را حذف میکنند.

 

 

مرحله دوم – نوع روش تصفیه

 

 

 

این موضوع در تشخیص تصفیه آب اصل به شما کمک بسیاری میکند . روش تصفیه باید اسمز معکوس یا ro باشد . شناخت این روش و اطلاعات در این زمینه بسیار مفصل بوده و خارج از حوصله ی این متن است و کسانی که قصد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارند میتوانند در قسمت مقالات این سایت مطالعه نمایند .

 

 

 

 

اما چطور متوجه روش تصفیه آب شویم؟

 

 

همانطور که گفته شد این موضوع کاملا مفصل است اما در یک نگاه این نوع دستگاه تصفیه آب دارای یک پمپ ، یک مخزن ، سویچ های های و لو پرشر ، ترانس (آداپتور) به همراه فیلترهای دیگر دارد .

 

 

یک مشخصه ی دیگه :

 

 

این نوع دستگاه ها یک ورودی از آب لوله کشی داشته و دو خروجی که یکی به شیر برداشت و دیگری باید به سمت فاضلاب هدایت شود . حتما توجه شود اگر دستگاهی خروجی پساب فاضلاب نداشته باشد از روش فیلتراسیون برخوردار بوده و به عنوان دستگاه تصفیه آب اصل به شمار نمیرود .

 

 

مرحله سوم – اطمینان از تصفیه ی کامل

 

 

نکته ی مهمی که وجود دارد اینکه به هیچ عنوان بدون تضمین کاهش میزان املاح و سختی آب تصفیه آب نخرید .

 

 

اما چطور مطمئن شویم که آب کاملا تصفیه میشود :

 

 

یک دستگاه پرتابلی در این زمینه وجود دارد که میزان سختی آب را با آن میتوان سنجید و به آن تی دی اس متر میگویند و همه ی نصاب ها دارند . از آنها بخواهید پس از نصب دستگاه میزان سختی آب را قبل از تصفیه و بعد از تصفیه به شما نشان بدهد . اگر میزان سختی آب حدود ۸۰  الی ۹۰ درصد کاهش نداشت در نتیجه شما دستگاه تصفیه آب تقلبی خریداری کرده اید . اگر وجه دستگاه را پس از اطمینان از عمل تصفیه پرداخت کنید در نتیجه میتوانید تصفیه آب را عودت دهید .

 

سوال : ممکن است در زمان نصب میزان تصفیه مثلا ۸۰ درصد باشد از کجا معلوم که پس از مدت کوتاهی به علت کیفیت پایین دستگاه ، میزان تصفیه به ۳۰ درصد کاهش یابد . چطور باید متوجه این موضوع شویم که دستگاه پس از مدتی در تصفیه دچار مشکل نشود ؟

 

پاسخ : اگر دستگاهی نصب شود و با تست تی دی اس متر میزان سختی آب ۸۰ درصد کاهش یابد ؛ امکان اینکه این دستگاه پس از مدتی از قدرت تصفیه آن کم شود احتمال بسیار بسیار کمی دارد . چراکه اگر دستگاه مشکلی داشته باشد در همان زمان نصب نشان میدهد . البته این موضوع فقط درباره ی میزان تصفیه صدق میکند و درباره ی قطعات اعم از پمپ و مخزن و ترانس و سوئیچ ها ، نمیتوان با اطمینان گفت که پس از مدت کوتاهی خراب نشود . برای قطعات مرحله ی بعدی تست دستگاه تصفیه آب اصل را مطالعه نمایید .

 

 

مرحله چهارم – خرید از فروشنده مطمئن و گارانتی معتبر

 

 

هر دستگاه تصفیه آبی ممکن است پس از مدت کوتاهی از نصب دچار مشکل شود . حتی بهترین انواع دستگاه ها نیز ممکن است در قسمت قطعات دچار مشکل شود پس حتما از فروشنده ی معتبر خرید کنید و در ضمن از گارانتی دستگاه تصفیه آب خود مطمئن شوید .

 

هر چقدر زمان گارانتی دستگاه بیشتر باشد به طور قطع اطمینان در خرید نیز بالا میرود .