دستگاه هاي تصفيه آب خانگي مُد يا در جستجوي سلامت بيشتر

راست و دروغ هاي رواج يافته درباره كاهش كيفيت آب شرب شهرها، استفاده از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي را افزايش داده است

بحث کم آبي يکي از مشکلات اصلي و مهم کشور شده و ذهن بسياري را به خود مشغول کرده است. از سوي ديگر گفته مي شود کم آبي و ته کشيدن منابع آبي کشور در کيفيت آب آشاميدني نيز تاثير مي گذارد و اين چنين است که در کنار داغ شدن شايعات ريز و درشتي که درباره کيفيت آب شهرها بر سر زبان ها مي افتد و البته از سوي مقامات تکذيب مي شود، بسياري در سوداي انتخاب دستگاه تصفيه آب خانگي با هدف نوشيدن آبي گوارا و سالم راهي بازار مي شوند و با توجه به گزينه هاي بسياري که پيش رو دارند بر سر دوراهي انتخاب مانده اند.

بخريم يا نخريم؟
شايد با خودتان فکر کرده باشيد آب داخل لوله تصفيه شده است، بنابراين به استفاده از اين دستگاه نياز نيست. تازه در نهايت هم مي توانيم با خريد آب معدني نيازمان به آب آشاميدني سالم تر را برطرف کنيم، اما اين واقعيت را در نظر داشته باشيد که خريد دستگاه تصفيه آب با توجه به کيفيت آب داخل لوله ها و فرسودگي لوله هاي انتقال که باعث بالارفتن سختي آب مي شوند، يک نياز است که تضميني بيشتر براي سلامت است.
اين در حالي است که خريد مداوم بطري هاي آب معدني هم مقرون به صرفه نيست. بنابراين خريد اين دستگاه ها گزينه اي است که کم کم از سوي برخي خانواده ها روي ميز قرار مي گيرد.

چگونه انتخاب کنيم؟
اين سوال همواره ذهن خريداران دستگاه هاي تصفيه آب را به خود مشغول کرده است که چه معيارهايي براي انتخاب بهينه نياز داريم. پاسخ در رعايت چهار نکته ساده نهفته است.
اول از کيفيت آب مورد نظرتان که قصد تصفيه آن را داريد مطلع شويد، چون متناسب با املاح و درصد ناخالصي هاي آب، ورودي دستگاه با توانايي مناسب تنظيم مي شود.

دوم مراحلي که براي تصفيه اوليه آب مصرفي شما انجام شده است ، بررسي کنيد، چون اگر به آب ورودي به دستگاه کلر زده شده باشد، نياز متفاوتي براي انتخاب داريد و اگر هم قصد داريد از چاه ملک شخصي خودتان (مانند استان هاي شمالي کشور) استفاده کنيد و تصفيه اوليه اي روي آن انجام نشده، بايد دستگاه ديگري انتخاب کنيد.
سوم کمي در دنياي مجازي جستجو کنيد و نسبت به آلاينده هاي موجود در آب مورد نظرتان اطلاع به دست آوريد. براي اين کار مي توانيد روي اطلاعات شرکت آب و فاضلاب حساب باز کنيد.
چهارم با توجه به ميزان آب مورد نيازتان براي تصفيه، خريد کنيد چون توان تصفيه آب توسط دستگاه ها متفاوت است، به عنوان مثال اگر متوسط نياز مصرف شما 20 ليتر در روز است هرگز نمي توانيد به سراغ دستگاهي با توان 12 ليتر برويد.