چند کاربرد هوشمندانه مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی جزء اصلی سینک می باشد. اما قدرت تمیز کنندگی آن برای همه جای خانه فوق العاده می باشد. در ابنجا چند کاربرد مایع ظرفشویی را در قسمت های دیگر خانه مطرح می کنیم.
پاک کردن لکه های چربی از روی لباس: برای مثال برای برطرف کردن لکه ی سس سالاد از روی لباس، مقداری مایع ظرفشویی را روی لباس بمالید.سپس با آب بشوئید. حتی پارچه های ابریشمی یا پشمی که دارای لکه های چربی می باشند، به این روش لکه زدایی می شوند.

تمیز کردن کف حمام و آشپزخانه: دو قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را در یک سطل آب گرم بریزید و با این محلول، کاشی های کف حمام و آشپزخانه را تمیز کنید. این محلول را روی چوب نریزید. آب می تواند تخته را پوسیده کند.
جواهرات خود را براق کنید. مقداری مایع ظرف شویی را با آب معدنی مخلوط کنید و جواهرات خود را به مدت ۵ دقیقه درون آن قرار دهید. سپس با یک مسواک نرم آنها را جرم زدایی و تمیز کرده و آبکشی نمائید.
تمیز کردن برس و شانه ی سر: شانه و برس مو را با مخلوط مایع ظرفشویی و آب گرم شستشو دهید.
شستن و ضد عفونی کردن میوه ها: چند قطره از مایع ظرفشویی را به یک کاسه سرکه اضافه کنید و میوه ها را ضد عفونی و تمیز کنید. سپس آبکشی نمائید.
بر طرف کردن لکه ها از روی فرش: یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید و با پارچه ی تمیز سفید، بر روی لکه ها بمالید. این کار را تکرار کنید تا لکه ها ناپدید شوند. سپس با یک اسفنج و آب سرد کف ها را پاک کنید و با یک پارچه فرش را خشک کنید.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه: هنگامی که غذا درست می کنید، کابینتهای آشپزخانه ممکن است چربی غذا را به خودشان بگیرند و چرب شوند. مقداری مایع ظرفشویی را در یک طرف اسپری آب گرم مخلوط کنید و روی کابینت ها اسپری کنید و با دستمال تمیز سطوح را پاک کنید.
این مطلب توسط بانوسا از سایت goodhousekeeping.com گردآوری و ترجمه شده است.