راهنمای خرید تصفیه آب صنعتی

 

در صنعت آب براي مصارف گوناگون کاربرد دارد و کيفيت هاي متفاوتي از آب مورد نياز است. مانند: توليد مواد غذايي ، داروسازي ، خنک کاري ، توليد آب آشاميدني ، نساجي ، رنگ سازي ، شرب طيور و ... همچنين کيفيت آب خام موجود و ميزان مصرف آن در هر واحد صنعتي متفاوت است و ممکن است منبع تامين آب از چاه ، دريا ، رودخانه و ... باشد

 

اين سه مورد از ارکان اصلي طراحي و ساخت يک دستگاه تصفيه آب است و به دليل متغيير بودن آنها در واحدهاي صنعتي، دستگاه هاي آماده که با پارامترهاي از قبل تعريف شده ساخته شده اند هميشه جوابگو نبوده و نياز است با توجه با شرايط موجود دستگاهي مختص هر واحد صنعتي طراحي و مونتاژ شود.

 

طراحي و مونتاژ  و قيمت دستگاه تصفيه آب صنعتي در سه رده زير انجام مي شود:

 

 

 

    1. brackish water توليد آب شرب و غيره از آب چاه.

    2. sea water توليد آب شرب و غيره از آب دريا.

    3. Professional توليد آب دمين ( آب مقطر و فوق مقطر ) براي مصارف حساس مانند: پزشکي، داروسازي، انرژي اتمي، آبکاري و ...

 

 

 

براي شروع، متقاضي يکسري اطلاعات لازم را با کمک و مشورت کارشناسان ما آماده و ارائه مي دهد. مانند:

 

 

 

    A. منبع تامين آب خام ( چاه ، دريا ، شبکه آب شهري يا صنعتي و ... )

    B. کيفيت آب خام ( با توجه به نوع مصرف ممکن است چند يا کل پارامترهاي آب مورد نياز باشد. براي اندازه گيري برخي پارامترها مي توان از ابزار تست استفاده نمود ولي اگر آناليز فيزيکي و شيمياي يا باکتريولوژي لازم باشد بايد توسط آزمايشگاه هاي معتبر انجام شده و يا به کارشناس مربوطه درخواست آناليز آب توسط متقاضي داده شود).

    C. ميزان مصرف آب ( ميزان مصرف آب تصفيه شده چقدر است؟ چند ليتر در روز ، در ساعت ، در دقيقه يا ثانيه ).

    D. کيفيت آب خروجي دستگاه و مورد مصرف ( آب تصفيه شده به چه منظور قرار است استفاده شود و چه کيفيتي از آب مورد نياز است؟ آيا اعداد خاصي براي پارامترهاي مختلف آب مدنظر است؟ ).

    E. محل انجام پروژه

    F. محدوديت هاي موجود ( در محل انجام پروژه چه محدوديت هايي وجود دارد؟ مانند کمبود فضا يا افت شديد فشار آب و... ).

 

 

 

البته ميزان اطلاعات مورد نياز و دقت آنها براي تمامي موارد يکسان نيست. و ممکن است فقط بخشي از اطلاعات فوق بصورت کلي و تقريبي مورد نياز باشد. و اين بسته به نوع کاربري آب و سفارش دهنده دارد.

 

بعد از دريافت اطلاعات اوليه، متخصصان امر شروع به طراحي دستگاه با آخرين نرم افزارهاي تخصصي موجود کرده و پس از مشخص شدن کل قطعات و فيلترهاي لازم، برآورد مالي انجام و طي يک پيش فاکتور همراه با اطلاعات فني دستگاه به مشتري ابلاغ مي شود. اين پرسه ممکن است 1 تا 3 روز کاري زمان بر باشد.

 

تمامي اطلاعات مانند: اطلاعات فني و مالي ، مدت زمان لازم براي ساخت و اجرا ، کيفيت آب خروجي دستگاه ، هزينه نصب و راه اندازي و نحوه تسويه حساب قبلا به مشتري ابلاغ خواهد شد.