ده نکته درباره فروشندگي موفق
1. تا حد ممکن کمتر صحبت کنيد و با طرح سوالات مناسب خريدار را ترغيب به صحبت کنيد
2. به لباس و سر و وضع خود اهميت بدهيد. لباس رسمي ذهنيت بهتري ايجاد ميکند.
3. هيچگاه حرف خريدار را قطع نکنيد يا نگوييد متوجه منظورتان شدم، بگذاريد خريدار جملاتش را تمام کند.
4. نام خريدار را بپرسيد و مرتب در صحبتهايتان از نامش استفاده کنيد
5. براي خريدار يک مشاور واقعي باشيد، حتي گاهي پيشنهاد کنيد از شما خريد نکند چون محصول شما مناسب او نيست
6. جديدترين اطلاعات درباره فناوريها و اخبار مربوط به محصولات خود را جمعآوري کنيد و در صحبت استفاده کنيد
7. از واژههاي منفي مانند « ببخشيد مزاحم شدم »، «خسته نباشيد» و ... استفاده نکنيد
8. هرگاه از مشتري سوالاتي کرديد و او جواب داد، بلافاصله خلاصه جوابهايش را تکرار کنيد تا مطمئن شود شرايط را درک کردهايد
9. اگر خريدار گفت بعدا خبر ميدهم، همانجا يک پيشنهاد ويژه با محدوديت زماني بدهيد، مثلا بگوييد اگر تا چهارشنبه خريدتان قطعي شد، اين هديه را هم دريافت خواهيد کرد.
10. با انگيزهتر و کمي بلندتر از افراد معمولي صحبت کنيد. خريدار حتي اگر از خريد منصرف شود بايد خوشحال باشد که با فرد شاد و باانگيزهاي آشنا شده است.