4 پله تا خريد دستگاه تصفیه آب

در اين بخش نيز مي توان با رعايت چند نکته ساده، بهترين برند را از ميان ده ها برند موجود بازار انتخاب کنيم. اين مرحله با درنظر گرفتن آرم گواهينامه NFS يا بنياد ملي بهداشت آغاز مي شود. پس قبل از هر انتخابي ابتدا به نشان اين آرم روي جعبه يا خود دستگاه توجه کنيد.
دومين مرحله، در نظر گرفتن شرايط گارانتي و پوشش خدمات پس از فروش اين دستگاه هاست، چون اين دستگاه با توجه به وظيفه اي که به عهده دارد بدون ترديد نيازمند خدمات پس از فروش مناسب است.
پله سوم مربوط به تامين قطعات يدکي دستگاه است. يکي از قطعاتي که همواره براي استفاده از دستگاه نياز داريد، فيلترهاست. پس بايد دستگاهي را بخريد که فيلتر آن همواره به قيمت مناسب در دسترس باشد. چون فيلترهاي دستگاه به تناسب مصرف بايد به طور مداوم عوض شود.
به پله چهارم رسيديم که بايد بخوبي از آن اطلاع داشته باشيد. همان طور که مي دانيد پمپ داخل دستگاه تصفيه آب جزو قطعاتي با فرسايش بالاست که بايد از آن محافظت شود تا بازده و کيفيت آب تصفيه شده در بهترين شرايط ممکن باشد. پس اگر اين قطعه داراي محافظ هاي مناسب و کليدهاي کنترل اضافه روي دستگاه مرکزي باشد مي تواند عمر مفيد و البته کيفيت کار آن را تضمين کند.

انواع فيلتر دستگاه هاي تصفيه آب
1 اليافي 5 ميکرون: حذف خزه، جلبک، ذرات معلق، ماسه، گل و لاي
2 فيلتر AC: حذف کلر، بو و طعم نامطبوع
3 فيلتر کربن: يون هاي فلزات
4 فيلتر کربن نهايي: حذف بو و طعم نامطلوب
5 RO اسمز معکوس: حذف املاح موجود در آب (باکتري ها، شوري آب، سرب، مس، جيوه، سديم و املاح مضر)
6 فيلتر طعم دهنده: افزودن منيزيم و کلسيم
اين در حالي است که بتازگي بسياري از دستگاه ها داراي فيلتر يو وي نيز هستند که به عنوان برترين فيلتر ضدعفوني کننده از آن استفاده مي شود. نکته ضروري درباره فيلترهاي کربني اين است که بايد اين کربن ها داراي منشا گياهي باشند تا سلامت شما به خطر نيفتد.