چگونه نوشیدن آب سالم و گوارا باعث افزایش سطح سلامتی ما می شود

شاید تصورش مشکل باشد اما حقیقت این است که در قرن بیستم ، عمر بشر طولانی تر شده است. در عصر مدرن ، امید به زندگی بیش از 30 سال افزایش پیدا کرده است. دلایل زیادی برای این افزایش طول عمر وجود دارد اما برخی از محققان ، افزایش بهداشت آب آشامیدنی را یکی از موثر ترین این دلایل می دانند. اما مگر اثرات آب سالم و بهداشتی بر زندگی انسان چقدر است؟
کافی است نگاهی سریع به فهرست زیر داشته باشید:
خستگی روزمره – یکی از اولین نشانه های کم آب شدن بدن ، خستگی روزمره است. حتی کاهش مختصری از آب بدن می تواند به شما صدمه وارد کند. بسیاری از مردم نمی دانند که ضعف و خستگی روزمره آنها می تواند ناشی از کم آب شدن خفیف بدن باشد.
حافظه – مغز انسان حیاتی ترین عضو بدن است. 85 درصد مغز انسان از آب تشکیل شده است. کم آبی خفیف می تواند قدرت و کارایی حافظه را کاهش دهد و باعث ایجاد اختلال خفیف در حافظه گردد.
تغذیه پوست – سلولهای پوست ، مثل هر سلول دیگری در بدن دارای مقداری زیادی آب در ترکیبات خود هستند. بدون آب، پوست و سایر اعضای بدن عملکرد خوبی نخواهند داشت.
هضم غذا – سیستم گوارشی برای هضم غذا به آب کافی نیاز دارد. آب به هضم و تجزیه غذا کمک می کند.
ایجاد واکنش شیمیایی و جذب مواد غذایی – حمل مواد غذایی و اکسیژن به سلول ها با کمک آب انجام می شود. به طور کلی آب کمک می کند که همه چیز در اندام های ما حرکت کند.
دفع سموم بدن – آب یک روان کننده طبیعی است که باعث نرم و روان شدن مدفوع و تخلیه سریع تر آن از روده می شود. کم آبی باعث خشک شدن محتویات روده بزرگ و گیر کردن آن و در نهایت باعث یبوست می شود. عرق و ادرار نیز از راه های دیگر دفع سموم بدن هستند که آب نقش اساسی در تولید آنها دارد.
گردش خون – نوشیدن آب باعث رقیق شدن خون و سهولت گردش خون می شود.
تنظیم سیستم خنک کننده بدن – آب باعث تنظیم دمای بدن می شود. یکی از مهمترین روش های تنظیم دمای بدن ، تعرق است که آب مهمترین عنصر در تولید عرق بدن را دارد.
کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان مثانه - تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مقدار کافی آب ، می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 45% و سرطان مثانه را تا 50% کاهش دهد.
روانکاری مفاصل – پوشش غضروفی بین مفاصل از آب بعنوان بالشتک بین استخوانی استفاده می کند و باعث می شود که مفاصل به راحتی حرکت کنند.
با نگاهی به لیست بالا متوجه می شویم که نوشیدن آب سالم و تصفیه شده می تواند عملکرد اندام های بدن را بهبود بخشیده و باعث افزایش طول عمر شما شود. کارشناسان توصیه می کنند که روزانه حداقل 8 لیوان آب سالم و گوارا بنوشید.
نوشیدن آب یکی از روش های افزایش سطح سلامت زندگی است. با این حال نوشیدن آب تصفیه شده و سالم نیز به همان اندازه از اهمیت زیادی برخوردار است. آب آشامیدنی باید عاری از هرگونه آلاینده ای باشد. در واقع اگر آب خالص ، سالم و گوارا باشد بهتر می تواند سموم بدن شما را دفع کرده و عملکرد اندام های داخلی بدن را بهبود ببخشد.
یکی از بهترین روش های اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی ، تصفیه کردن آب به وسیله دستگاه های تصفیه آب خانگی است. این دستگاه ها قادر به حذف بیش از 90 درصد آلودگی ها و ناخالصی های آب هستند. کلر ، گل و لای ، شن و ماسه و سموم محلول در آب را حذف میکنند و آبی سالم و گوارا در اختیار شما خانواده تان قرار می دهند.