شستن صورت با آب تصفیه شده

 

 اگر به سلامت و شادابی پوست خود اهمیت میدهید دقایقی را صرف خواندن این مقاله کنید؛ چرا که پیشنهاد بسیار خوبی برایتان داریم .

 

 

قبل از مقدمه نتیجه ی مقاله را بیان میکنیم:

 

 

“یکی از موارد مهم برای سلامت و شادابی پوست ، شستشوی مرتب آن با آب تصفیه شده RO میباشد “

 

 

 

اگر جمله ی بالا را پذیرفتید پس به آن عمل کنید و از نتیجه ی حاصل شده از آن لذت ببرید؛ اما اگر نمیپذیرید و یا به دنبال منطق و دلیل آن هستید و یا حتی علاقه دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید؛ لطفا ادامه مقاله را با دقت مطالعه فرمایید .

 

 

دراین سایت ، مقالات متعدد در رابطه با آب تصفیه RO به صورت تخصصی و همچنین به صورت ساده  و قیمت دستگاه تصفیه آب بیان شده که اگر علاقه و یا فرصت داشتید پیشنهاد میکنیم مطالعه بفرمایید اما به اختصار میتوان گفت روش RO یا روش اسمز معکوس یکی از روشهای فیزیکی تصفیه آب بوده که طی آن سختی آب کاهش یافته و بعنوان مقرون به صرفه ترین روش در انواع دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار میگیرد .

 

 

 

 

حال از چند دیدگاه به جمله ای که در ابتدای مقاله بیان شد میپردازیم تا شما هم با دیدی روشن به آن عمل کنید :

 

 

۱- هر چقدر میزان سختی آب پایین تر باشد ویا بعبارت دیگر هر چقدر املاح آب کمتر باشد جذب آن توسط پوست بیشتر شده و در نتیجه پوست ، طراوت و شادابی بیشتری پیدا میکند .

 

نکته اول : رابطه مستقیم جذب آب توسط پوست و افزایش طراوت و شادابی آن ، موضوعی است که تحقیقا ثابت شده است . (البته مقایسه احساس شادابی پوست در زمان خشکی با زمانی که صورت خود را میشویید میتواند بهترین دلیل برای تاثیر آب به سلولهای پوست باشد )

 

نکته دوم : رابطه ی بین املاح آب و میزان جذب آب توسط پوست رابطه ی معکوس میباشد به این معنی که هر چقدر املاح آب بیشتر باشد میزان جذب آب توسط پوست پایین تر خواهد بود . این موضوع را میتوان با در نظر گرفتن نکته اول مقایسه نمود ؛ به این صورتکه مقداری آب را با اندازه کمی نمک یا آهک حل نموده و صورت خود را شستشو دهید و حس پوست خود را به ذهن بسپارید و حالا اینبار با آب بدون املاح صورت خود را بشویید قطعا تفاوت را به طور کامل لمس خواهید نمود .

 

۲- علاوه بر پایین بودن میزان جذب آب با سختی بالا، ماندن املاح آب بر روی پوست نیز از مواردی است که نه تنها به طراوت و شادابی پوست شما تاثیر مثبتی نگذاشته ، بلکه آمادگی ایجاد خشکی پوست (اگزما) و همچنین التهابات ناخوشایندی میکند .

 

 

به طور کل املاح پس از تبخیر آب روی پوست باقی مانده و باعث جلوگیری از طراوت و شادابی پوست میگردد و این در حالی است که آب تصفیه شده RO ، املاح بسیار کمتری داشته و باعث شفافیت پوست میشود .

 

 

 

۳- وجود کلر ویا منشقات آن (آب ژاول ) برای آب لوله کشی امری ضروری بوده و باعث از بین بردن میکروارگانیسم ها و باکتری ها میشود ؛ اما سوال اینجاست آیا کلر موجود در آب برای شستشوی پوست مناسب است ؟

 

پاسخ کاملا روشن است : خیر و اینکه نه تنها مناسب نیست بلکه کاملا مضر بوده و به نسبت میزان تماس با پوست ، اثر مضر آن بیشتر نمود میابد . این بدین معنی است که هرچقدر صورت خود را با آب کلر دار بیشتر بشویید بیشتر دچار ناراحتی های پوستی و از بین رفتن طراوت و شادابی پوست خواهید شد .

 

حال اینکه آب تصفیه شده RO در سیستم های تصفیه آب خانگی با کیفیت خوب ، بدون کلر و منشقات آن میباشد .

 

 

 

 

۴- در کشورهای پیشرفته ی جهان ، تحقیقات بسیار گسترده ای مرتبط با شستشوی پوست با آب RO انجام شده و حتی بسیاری از محققان ، نتیجه استفاده از این روش را بهتر از کرم ها و ماسک های پوستی میدانند . به طوری که یکی از شرکت های بزرگ فرانسوی ، اسپری آب خالص و بدون املاح تولید کرده و بعنوان طراوت بخش پوست بفروش میرساند .

 

 

 

 

تلاش کردیم مقاله را مختصر و مفید بیان کنیم و این درحالی است که بسیار میتوان در این زمینه صحبت کرد . با این تفسیر کوتاه ، اگر دستگاه تصفیه آب خانگی RO در منزل دارید ، از آن برای شستشوی صورت و پوست خود استفاده کنید و از خواص مفید آن ، من جمله طراوات و احساس آرامش آن بهره برید.

 

 

 

و اگر دستگاه تصفیه آب RO ندارید ، پیشنهاد میکنیم ؛ علاوه بر دلیل اهمیت سلامت آب آشامیدنی ، اهمیت سلامت پوست خود را نیز در نظر گرفته و برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اقدام نمایید .